• Ósemka potwierdza 100% zdawalności matury!

• Gratulacje dla naszych Uczniów i Nauczycieli!!!

Z ogromną radością informujemy, że egzamin maturalny zdało 100% naszych tegorocznych absolwentów!

Wasz trud i determinacja przyniosły wspaniałe rezultaty. Jesteśmy niesamowicie dumni z każdego z Was. Dziękujemy również Nauczycielom za ich wsparcie i nieocenioną pomoc.

Razem osiągnęliśmy sukces!!!

Brawo!!!

• Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2023/2024

• 21 czerwca świętowaliśmy zakończenie roku szkolnego 2023/2024. Podczas uroczystości pani dyrektor Anna Panek wyraziła wdzięczność za wspólnie spędzony czas, nagradzając złotym, srebrnym i brązowym medalem uczniów, którzy wyróżnili się wyjątkowymi osiągnięciami w nauce i zachowaniu. Wychowawcy poszczególnych klas również uhonorowali uczniów, którzy osiągnęli bardzo dobre wyniki.

Szczególne wyróżnienie otrzymała zwyciężczyni konkursu Stowarzyszenia Absolwentów na najbardziej empatycznego i pomocnego ucznia VIII LO.

Życzymy wszystkim udanych wakacji, pełnych słońca, spokoju i wytchnienia. Niech ten czas pozwoli na nabranie sił i energii na kolejny rok szkolny.

Do zobaczenia 2 września!

• Wymiana z Hansa Gymnasium w Kolonii

• Od wielu lat Deutsch-Polnisches Jugendwerk - Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży wspiera finansowo wymiany z naszymi szkołami partnerskimi. W tym roku dwudziestu jeden uczniów Ósemki pod opieką pani profesor Katarzyny Szelągowskiej i pani profesor Alicji Kusztelskiej miało okazję przeżyć kolejną szkolną przygodę. Przedstawiamy napisaną przez uczestników wyjazdu relację z wycieczki do Kolonii, która miała miejsce dniach 4-11 czerwca.

Wieczorem pojawiliśmy się na miejscu zbiórki, aby wyruszyć w oczekiwaną podróż i ponownie spotkać się z naszymi niemieckimi partnerami z wymiany, tym razem nie w Polsce, a w Kolonii. Po dotarciu na miejsce i serdecznym przywitaniu mieliśmy trochę czasu wolnego, aby odpocząć w niemieckich domach. Następnie zwiedziliśmy Stare Miasto i Promenadę Nadreńską. Po zakończeniu zwiedzania grupa polsko-niemiecka nadrabiała czas długiej rozłąki, spędzając wspólnie wieczór.

Podczas drugiego dnia naszego pobytu zostaliśmy przywitani pięknym koncertem, granym przez uczniów naszej szkoły partnerskiej. Mieliśmy za zadanie przygotować projekt w mieszanych grupach polsko-niemieckich pt. „Nasze wspólne korzenie”, zwiedzaliśmy Hansa Gymnasium w Kolonii, gdzie zostaliśmy oprowadzeni po szkole i zapoznaliśmy się z jej historią. Następnie odwiedziliśmy Katedrę w Kolonii, podziwiając jej imponującą architekturę. Na koniec wjechaliśmy na wieżę widokową, skąd mogliśmy podziwiać panoramiczne widoki na miasto i jego okolice.

Kolejny dzień naszej wymiany zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Ludwika. Mogliśmy podziwiać tam wiele różnych prac, obrazów, rzeźb oraz piękny widok z tarasu na katedrę. Po wrażeniach artystycznych czekał nas wspólny lunch. W sobotę rano spotkaliśmy się na dworcu w Kolonii, żeby pociągiem udać się do Frankfurtu nad Menem. Po dotarciu do celu zjedliśmy wspólnie obiad w schronisku młodzieżowym, w którym też zostaliśmy na jedną noc. Po obiedzie udaliśmy się do dzielnicy bankowej i wjechaliśmy windą na wieżę widokową, aby zobaczyć miasto z góry.

Noc z soboty na niedzielę spędziliśmy w schronisku młodzieżowym we Frankfurcie. Po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Przyrody Senckenberg. Podziwialiśmy tam wiele starożytnych okazów. Widzieliśmy min. kości dinozaurów. Kolejne muzeum, jakie tego dnia mieliśmy możliwość zobaczyć, było to Muzeum Żydowskie. Mogliśmy bliżej poznać historię i obyczaje tego narodu. Następnego dnia udaliśmy się do parku rozrywki Phantasialand, w którym spędziliśmy czas aż do wieczora.

We wtorek rano nadszedł czas naszego wyjazdu. Niemieccy partnerzy, nasi nowi przyjaciele odprowadzili nas na przystanek. Był to moment pożegnań. Po całym tygodniu spędzonym razem towarzyszyło mu wiele wzruszeń. Zostaliśmy pożegnani nie tylko przez uczniów, ale i nauczycieli. Odjechaliśmy zmęczeni po wielu wrażeniach tygodnia, lecz szczęśliwi. Podczas podróży autokarem było wesoło. Śpiewaliśmy, wspominaliśmy i byliśmy przepełnieni emocjami. Nasz kolega Kamil obchodził tego dnia urodziny, co było okazją do odśpiewania mu 100 lat! Wymiana z naszymi rówieśnikami z Niemiec była dla nas wszystkich ciekawym doświadczeniem. Mieliśmy okazję poznać inną kulturę, zwiedzić niemieckie miasta. Przetestowaliśmy naszą znajomość języka niemieckiego, zawarliśmy nowe przyjaźnie i przerobiliśmy kolejną lekcję życia.

• Projekt teatralny ze szkołą w Lachendorf

• Uczennice i uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w międzynarodowym projekcie teatralnym z Immanuel-Kant-Gymnasium w Lachendorfie. W dniach 18-25.05.2024 roku odbył się wyjazd do Morawy i Wrocławia, podczas którego trwały prace nad spektaklem przedstawiającym wizję przyszłości, jakiej chce młodzież. Oto jego trailer.

• Klasy 2d i 3d nad Bałtykiem

• W słoneczny poranek 12 czerwca 2024 r. uczniowie klas 2d i 3d udali się na trzydniową wycieczkę nad Morze Bałtyckie. Celem wyjazdu była edukacja poprzez zwiedzanie i zajęcia rekreacyjno-sportowe. Pierwszym punktem naszej wyprawy był Gdańsk – przeszliśmy przez reprezentatywny Długi Targ z Fontanną Neptuna, Dworem Artusa i Złotą Kamienicą a także ulicą Długą prowadzącą wzdłuż patrycjuszowskich kamienic o wspaniałych fasadach. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Katedry Oliwskiej. Następnego dnia udaliśmy się do Łeby, malowniczej miejscowości na polskim wybrzeżu Bałtyku, która słynie nie tylko ze spokojnych plaż i morza, ale także z unikatowych Wydm, które stanowią fascynujące arcydzieło przyrody. Uczniowie przekraczając granice Słowińskiego Parku Narodowego, odkrywali niezwykłe piękno i dynamikę tego naturalnego fenomenu. Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy zwiedzając Gdynię i Sopot.

• Kolejna ekopracownia

• Utworzenie ekopracowni w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka zrealizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach konkursu „Nasze Ekologiczne Pracownie”.

• wartość ogólna zadania: 64 200 zł
            • wysokość oraz forma dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w PLN w zaokrągleniu do liczby całkowitej: 60 000 zł

Obraz zawierający tekst, Czcionka, design

Opis wygenerowany automatycznie

• Zdolny uczeń - świetny student

• 19.06.2024 r. nasi uczniowie Klaudia Kornacka, Julia Kalinowska z 2d oraz Szymon Ludwiczak z 3d przedstawili swoje wyniki badań wykonanych na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŁ ramach projektu „Zdolny uczeń - świetny student”. Wasze prace były bardzo interesujące. Jesteśmy z Was dumni. Gratulujemy.

• Berliński modernizm i romantyzm Poczdamu

• W dniach 09-12.06.2024 r. odbyła się wycieczka do Niemiec. Uczniowie klasy wstępnej dwujęzycznej, 1g oraz 1d i 1f, wybrali się pod opieką p. prof. Stępczyńskiej, p. prof. Binkowskiego i p. prof. Brzezińskiego w podróż, której motywem przewodnim był berliński modernizm i romantyzm Poczdamu.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Historii Naturalnej i podziwiać eksponaty kilkudziesięciu gatunków zwierząt oraz szczątki dinozaurów zrekonstruowanych do ich naturalnych rozmiarów.

Kolejny dzień spędziliśmy aktywnie, zwiedzając stolicę Niemiec. Oprócz Reichstagu i Dzielnicy Rządowej, przeszliśmy przez Tiergarten oraz zajrzeliśmy do Futurium – na interaktywną wystawę poświęconą wyzwaniom przyszłości: klimatowi, mieszkalnictwu, żywności i technologii. Następnie zobaczyliśmy szczątki Muru Berlińskiego, poznaliśmy historię jego budowy i warunki życia w NRD. Przez Checkpoint Charlie udaliśmy się na Gendarmenmarkt – jeden z najpiękniejszych placów wschodniego Berlina. Spacer zakończyliśmy na słynnym Alexanderplatz, z którego wyrasta wysoka na 368 m Wieża Telewizyjna.

Stolica Brandenburgii to prawdziwa perełka architektoniczna. Położony kilkadziesiąt kilometrów od Berlina, Poczdam przyciąga turystów nie tylko dzięki Pałacowi Sanssouci. Nasze zwiedzanie skoncentrowane było na pałacu Cecilienhof, w którym w 1945 r. odbyła się konferencja mająca ustalić nowy ład w Europie po II wojnie światowej.

Ostatni dzień, mimo deszczu, również okazał się bardzo aktywny. Zwiedzaliśmy tym razem zachodnią część Berlina, gdzie znajduje się jeden z najokazalszych pałaców rodu Hohenzollernów. Mieliśmy okazję zobaczyć okazałe, pełne kunsztu i przepychu wnętrza pałacu Charlottenburg. Następnie odwiedziliśmy słynny Dworzec Zoologischer Garten, który dzięki powieści dokumentalnej „My, dzieci z Dworca ZOO” stał się niejako symbolem walki z narkomanią.

Wyjazd nie mógłby zostać uznany za udany, gdyby Biuro Podróży Kairos Travel z p. Bartkiem na czele nie zaprosiło nas do skosztowania tradycyjnej kuchni bawarskiej.

Landskunde live erleben – to chyba motto naszej wyprawy.

• Wymiana z Ansbach

• "Dwa kraje, dwie kultury, jeden cel" - to projekt jubileuszowy z okazji 30-lecia współpracy ze szkołą w Ansbach. Spotkanie uświetnił w tym roku koncert zorganizowany przez młodzież polską i niemiecką, który stał się okazją do pokazania swoich talentów, oraz udowodnił, że warto pielęgnować wieloletnie przyjaźnie.

Nie tylko pracowaliśmy nad realizacją koncertu, również poznawaliśmy życie codzienne niemieckiej rodziny, czynnie uczestnicząc w każdym wydarzeniu rodzinnym, oraz zwyczajnej codzienności, wspólne posiłki, wycieczki, odpoczynek. Nasz pobyt miał również na celu przełamywanie barier językowych, pokazanie podobieństw między naszymi narodami, odrzucenie uprzedzeń i rozprawienie się ze stereotypami.

Wspólna wycieczka do Würzburga była doskonała okazją do wzajemnego poznania się w urokliwej scenerii tego pięknego miasta i jego zabytków. Wycieczka do Norymbergi przypomniała ciemne strony naszej wspólnej historii i zmusiła wszystkich do refleksji nad koniecznością budowania świata, w którym nigdy więcej nie powtórzy się zło. Rothenburg oczarował nas natomiast urokiem świątecznego średniowiecznego miasta.

Ponadto prawie codzienne wizyty na lekcjach naszych partnerów niemieckich pozwoliły nam nie tylko na poznanie funkcjonowania niemieckiej szkoły, ale również na osłuchanie się z językiem niemieckim i językiem młodzieżowym. Cały pobyt obfitował w wiele atrakcji oraz niespodzianek, dzięki którym mieliśmy okazję do pogłębienia relacji polsko- niemieckich, zawiązania przyjaźni i poszerzenia horyzontów kulturowych oraz polepszeniu umiejętności językowych.

• Rekrutacja

• Drodzy Uczniowie klas ósmych!

Informujemy, że wkrótce dobiegnie końca rekrutacja. Na podjęcie decyzji i złożenie wniosku do wybranej szkoły macie czas do 21 maja 2024 r. (wtorek) do godziny 12:00.

Przypominamy również tym, którzy rekrutują do klasy wstępnej dwujęzycznej z językiem niemieckim, że należy zgłosić się na sprawdzian predyspozycji językowych, który odbędzie się dnia 4 czerwca 2024 r. o godzinie 14:00, wysyłając mail na adres szkoły: osemka@8lolodz.eu.

Mamy nadzieję, że spotkamy się we wrześniu w murach VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka w Łodzi.

Do zobaczenia!

• Sukces naszych uczniów w konkursie Sprachdoktor

• Kolejny sukces ÓSEMKOWYCH SYMPATYKÓW JĘZYKA NIEMIECKIEGO!

Uczniowie naszej szkoły zostali docenieni przez jury XXIII Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego Sprachdoktor Jersz Łowcy Talentów.

Dyplomy laureata za znakomity wynik w swojej kategorii oraz nagrody otrzymali następujący uczniowie:

• Mateusz Biland (kl. 1a) – 1 miejsce w województwie łódzkim, 2 miejsce w Polsce,
            • Michalina Dekiert (kl. 3a1) - 2 miejsce w województwie łódzkim, 5 miejsce w Polsce,
            • Kacper Sworczuk (kl. 2a) – 1 miejsce w województwie łódzkim, 7 miejsce w Polsce,
            • Marta Kowalik (kl. 1a) - 2 miejsce w województwie łódzkim, 6 miejsce w Polsce,
            • Paweł Kaczmarczyk (kl. 1a) - 3 miejsce w województwie łódzkim, 8 miejsce w Polsce.

Dyplomy uznania za uzyskanie bardzo dobrego wyniku otrzymali następujący uczniowie:

• Jan Cywiński (kl. 3a1) – 3 miejsce w województwie łódzkim,
            • Pola Kamińska (kl. 1a) – 7 miejsce w województwie łódzkim,
            • Liliana Wielkopolan (kl. 3a1) – 8 miejsce w województwie łódzkim,
            • Paweł Dębski (kl. 3a2) – 9 miejsce w województwie łódzkim,
            • Karolina Przybylska (kl. 1a) – 9 miejsce w województwie łódzkim.

Dyplomy uznania za uzyskanie dobrego wyniku otrzymali następujący uczniowie:

• Bartosz Hajduk (kl. 2a) – 2 miejsce w województwie łódzkim,
            • Zuzanna Burda (kl. 1a) – 12 miejsce w województwie łódzkim
            • Maja Szczepanik (kl. 1a) – 13 miejsce w województwie łódzkim,
            • Patrycja Dróżdż (kl. 1a) – 13 miejsce w województwie łódzkim,
            • Maria Górska (kl. 1a) – 15 miejsce w województwie łódzkim.

W konkursie brały udział 1833 osoby z całej Polski.

GRATULACJE!

• Pożegnanie klas IV

• 26 kwietnia 2024 r. pożegnaliśmy uczniów klas czwartych, którzy aktualnie mierzą się z egzaminami maturalnymi. Podczas uroczystości poprowadzonej przez przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego – Jakuba Pietrzaka głos zabrali m.in. pani dyrektor Anna Panek, Dorota Lech i Andrzej Maculewicz ze Stowarzyszenia Wychowanków VIII Liceum, Ilona Giryn-Płuciennik, przewodnicząca Rady Rodziców oraz wychowawczynie głównych bohaterów wydarzenia: Ewa Górmińska, Alicja Leżańska i Aleksandra Moritz. Po wręczeniu nagród, dyplomów, stypendiów, po podziękowaniach, życzeniach i gratulacjach miała miejsce część artystyczna – prezentacja satyrycznego filmu przygotowanego przez uczniów klasy 3a2.

Zdjęcia: Pola Walewska

• Sukces uczniów 3b na Wydziale Nauk Geograficznych UŁ

• Uczniowie klasy 3b od października 2023 roku brali udział w projekcie Wydziału Nauk Geograficznych UŁ „Społeczna rola edukacji geograficznej w Polsce – dziedzictwo, odpowiedzialność, przyszłość”. Uczestniczyli w wykładach i warsztatach terenowych. Efektem końcowym projektu była praca badawcza podsumowująca obserwacje terenowe wybranych obszarów Łodzi i okolic, dotycząca ładu i nieładu przestrzennego.

Z wielką radością informujemy, że grupa uczniów w składzie: Wiktoria Nowicka, Franciszek Gabara, Alina Svintsitska, Maria Nawrocka, Karolina Łysoń, Hanna Kubalak zajęła 1 miejsce w konkursie „Przestrzeń jako wartość” w ramach tego projektu – napisała najlepszą pracę badawczą!

Serdecznie gratulujemy!

• Mistrzowie debat historycznych

• Ósemka kuźnią mistrzów debat historycznych. Po raz czwarty drużyna naszej szkoły została niekwestionowanym zwycięzcą regionalnego etapu Turnieju Debat Historycznych IPN. Mistrzami zostali Wiktoria Sadowska, Adam Bogdański, Jakub Pietrzak i Antoni Witkowski. Jednak największe brawa należą się drużynie numer dwa złożonej głównie z uczniów klas pierwszych, którzy o włos przegrali ze starszymi kolegami zajmując drugie miejsce w całym turnieju. Sukces tym większy, że pierwszaki na drodze do finału pokonali 7 innych drużyn z całego województwa. Zatem wice mistrzami zostali Olga Olczyk, Franciszek Rychter, Nataniel Kubicki, Maciej Drogosz oraz Karol Czapliński.

• Dzieje się w Ósemce! - Przedmioty ścisłe

• W naszej szkole uczymy się na poziomie rozszerzonym zarówno przedmiotów humanistycznych jak i przyrodniczych. Lekcje w terenie, laboratoria, wyjazdy naukowe - zapraszamy do obejrzenia fotorelacji!